Khamis, Disember 19, 2013

GOPENG ADVENTURES 7-8 DIS 2014



1. Caving at Gua Tempurung. Jangan pergi waktu musim hujan. Kami tak dapat lalui pakej air. Pakej laluan air yang menariknya.


2. Tubing. Sangat seru bila hanyut dalam tube berbekal helmet dan life jacket. Tali rapia diikat pada badan dan pelampung agar pelampung tak hanyut jauh bila terbalik.

3. Jangan ambil mudah dengan air sungai walaupun dalamnya paras lutut. Kederasan air menghalang aku dari berdiri dengan stabil. Aku cuba berdiri tapi gagal, lantas dive tube. Dalam keadaan meniarap tulang kering sagat batu. Itu dia makan dia.

4. Waktu Tubing, salah seorang dari kami terputus tali pelampung dan dia bergayut pada dahan pokok. Tapi berjaya diselamatkan.


5. White Water Rafting juga seru. Berkayuh menuruni jeram. Terbalik sekali tanpa sengaja. Fun. Seorang instructor mat salleh bernama Dallas, terjun dengan kaki ayam untuk membebaskan raft dari sangkut di batu. Ibu jari kakinya patah. Terpaksa hantar ke hospital.


6. Naik lori 2 tan ke dari hostel ke lokasi caving, tubing dan rafting juga satu petualangan. Berdiri mengelak dahan2 pokok.

7. All in all, pengalaman yang seru. Mahu ulang lagi di sungai lain pula. Jika mahu adventures di Gopeng, google syarikat Radak Adventures.

8. Berita sedih: SDcard GoPro corrupted ketika memindahkan data ke laptop. Aku cuba recover data, dapat sikit je. Mov masih belum boleh dibaca. Aku hantar kedai di Danga City Mall dan dia caj RM50 kalau berjaya recover. Tunggu results ni.

Tiada ulasan:

69 Hujan dan Lumpur

Main MTB ni seronok tapi kena berani kotor kerana lumpur dan tahi lembu. Lebih-lebih lagi jika kau main di musim hujan. Masa aku main di kaw...