Isnin, Januari 19, 2015

Anugerah Juara Lagu 29

1. Apa Khabar dari Sonaone dan Joe Flizoe lagu terbaik tahun ni. Aku tepuk dahi. Tak minat langsung. Aku lebih suka hip hop Warih, Altimet dan Malique. Malique dah bertaubat, dan buat lagu-lagu spiritual. Tak perlu kita seru dia kembali ke alam lagho.

2. Aku tak pernah suka Edry tapi bila dia bercatur ganti Azwira dengan vokalis buta jalanan, aku terus tabik sama dia. Lagu Romancinta oleh Mojo terus menang persembahan terbaik kerana bantuan persembahan pemuzik buta.

3. Amy Search, Zainal Abidin dan M Nasir are too old for the stage. Tak menyengat lagi.

4. TAPI, yang jadi bahan paling sedap libas adalah bah promo Qu Puteh sebagai penaja utama. Bila Suzuki taja piala AFF terus piala tu jadi Suzuki Cup. Sebelum tu Tiger Cup sebab tajaan Tiger beer. AJL29 ni boleh la kita panggil Piala Qu Puteh. 

Punyalah memualkan, setiap ada ruang selingan Qu Puteh mesti selit. Dari sudut pemasaran, ia berjaya buat orang ingat dia tapi orang ingat macam ingat tengkorak tepi jalan. Elakkan! 

Bertambah buruk lagi bila iklan-iklan Quputih ni nilai produksinya rendah. AJL nampak murahan bila ditaja dengan iklan produksi yang tidak nampak professional.

Kenapa kita jadi sebel? Kenapa kita rasa nak muntah?
a) Terlalu banyak Quputeh sangat. Air kalau banyak sangat jadi bah. Sama la kes Quputeh ni.
b) Model jelik. Aku tidak kaitkan model ni dengan keputihan tapi aku kaitkan dengan "gemuk bling-bling perasan menarik."

Kalau aku jadi owner Qu Puteh aku iklan berpada-pada. Laburkan duit untuk bayar production yang bagus untuk iklan tv tu. Dan tentunya, hire model yang lebih sedap dipandang mata.

Sebagai tanda protes dengan tagline Quputeh, "Barulah putih, Lebih cantik, lebih putih," aku akan sunbathing sampai rentung gelap. Sebab hitam itu menawan.

7 ulasan:

una berry berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
una berry berkata...

Tok, yang gemuk bling-bling tu bukan model Qu Puteh, tapi ownernya. ehe

Amyz! berkata...

Sampai buat entri tuuu. Kikikiki

Maryam berkata...

Entri tok ni buat saya gugel pasal Malique.

BuRuuj berkata...

Tok, kite same. Suke Malique. hihi...

test berkata...

Aku singgah tanya apa khabar.

RH berkata...

Hi, I enjoy reading your site! Is it okay if I contact you through email? Please email me back.

Thanks!

Harry
harry.roger10 gmail.com

69 Hujan dan Lumpur

Main MTB ni seronok tapi kena berani kotor kerana lumpur dan tahi lembu. Lebih-lebih lagi jika kau main di musim hujan. Masa aku main di kaw...